Jak wygląda procedura zgłaszania szkody?

Jak wygląda procedura zgłaszania szkody?

Usunięcie wszystkich powstałych na skutek kolizji czy wypadku szkód to nasze oczywiste prawo, toteż po każdym zdarzeniu drogowym należy ustalić jego sprawcę i zebrać dane z polisy OC. Wówczas mamy możliwość dokonania u jego ubezpieczyciela zgłoszenia szkody. Jest to pierwszy krok, który otworzy nam drogę do uzyskania należnego nam odszkodowania w odpowiedniej kwocie. To, jak długa ona będzie, zależy już od wielu okoliczności i sposobu postępowania konkretnego przedsiębiorstwa.

Nie zapomnijmy o żadnym z poniesionych kosztów

Pozyskawszy od sprawcy zdarzenia niezbędne dane, możemy skontaktować się z towarzystwem ubezpieczeniowym, w którym ma on wykupioną polisę OC, co można uczynić dziś drogą telefoniczną lub przez internet. Koniecznie będzie podanie danych naszych i sprawcy, a także numeru jego polisy, numerów rejestracyjnych obu samochodów, daty zdarzenia oraz okoliczności, w których miało ono miejsce. W niektórych sytuacjach na miejscu zdarzenia musi pojawić się policja. Wówczas należy ubezpieczycielowi dostarczyć także dane stosownej jednostki. Sporządzona przed funkcjonariuszy notatka będzie niezwykle pomocnym dokumentem.

Kolejny krok to oględziny dokonane przez rzeczoznawcę, który powinien to zrobić w ciągu siedmiu dni. Niezwykle ważne jest, byśmy byli przy tym obecni i upewnili się, że nie pominął on żadnych uszkodzeń i prawidłowo opisał je w swoim raporcie. Dostaniemy go do podpisu, więc należy także sprawdzić jego treść. To bardzo istotny moment – m.in. teraz możemy utrudnić ubezpieczycielowi ewentualne uchylanie się od zapłacenia nam pełnej kwoty przysługującego nam odszkodowania. Jeśli sytuacja wymagała usunięcia wszystkich lub niektórych uszkodzeń od razu po zdarzeniu (bo np. nie były zbyt poważne więc reperacja nie trwała długo, a sprawne auto było nam potrzebne) należy koniecznie pamiętać o tym, by udokumentować stan pojazdu przed dokonaną naprawą i przekazać potem zdjęcia rzeczoznawcy. To jednak nie wszystko. Warto zwrócić się o o odszkodowanie za wszystkie inne poniesione koszty i straty, od wynajmu lawety, po spadek wartości auta.

Czy postępowanie ubezpieczyciela nas zadowala?

Rzeczoznawca sporządza kosztorys, na podstawie którego określona zostanie kwota odszkodowania (chyba, że zdecydujemy się na naprawę w warsztacie, któremu koszty zwróci TU) – powinniśmy je otrzymać w ciągu trzydziestu dni, chyba, że zachodzi konieczność ustalenia jakichś dodatkowych okoliczności. Jeśli okaże się, że ubezpieczyciel nie pokrył wszystkich szkód, pozostaje nam złożenie odwołania od decyzji o wypłacie, w którym wykażemy wszystkie nieścisłości w kosztorysie czy inne uchybienia. Niestety, upór tych przedsiębiorstw powoduje, że często jedynym sposobem, na uzyskanie właściwej kwoty jest doprowadzenie do zapadnięcia odpowiedniego wyroku sądu, co trwa i kosztuje. Sprzedaż szkody, jaką oferuje Automobilis jest więc rozwiązaniem, które pozwala przede wszystkim zaoszczędzić dużo czasu, a także uwolnić się od jakiegokolwiek ryzyka. Zostaw nam walkę z towarzystwem ubezpieczeniowym i ciesz się odzyskaniem włożonych w naprawę samochodu pieniędzy.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Brak ocen)
Loading...

Certyfikat Programu
rzetelny-biznes.pl
Certyfikat Programu